سیکل معیوب

سیکل معیوب

جستن ، یافتن و آنگاه به اختیار برگزیدن
سیکل معیوب

سیکل معیوب

جستن ، یافتن و آنگاه به اختیار برگزیدن

قانون عمل و عکس العمل

به نظر می رسد برای حاکمیت مطلوب تر است گه جوانان یک کشور در فکر مهاجرت یا روزمرگی باشند تا اصلاح سیستم مدیریت و حکمرانی جامعه. در غیر این صورت انتظار رفتار و عملکرد متفاوتی وجود داشت. هر عملی را عکس العملی است، مساوی ولی در خلاف جهت!

آموزش زبان

حقیقتا آموزش زبان یعنی آموختن بی تعصب فرهنگی دیگر یا چشم باز کردن و دیدن دنیا از راه دریچه ای تازه. یک زمانی انگلیسی و عربی را در مدرسه برای این آموزش می دادند که دانش آموزان بتوانند فرهنگ ایرانی را به سایر کشورها معرفی کنند. برای همین هم هیچ دانش آموزی در مدرسه یاد نگرفت چطور به زبان انگلیسی و عربی صحبت کند چون اصولا یک مشت لغات و گرامر به خورد دانش آموزان دادند که با اسامی و ایده های ایرانی و به قول خودشان اسلامی ارائه شده بود. هم اکنون با افزایش درخواست ها برای مهاجرت نسل جوان و حتی پیر برای زندگی در سایر کشورها مواجه هستیم. چیزی که باعث می شود تعصبات فرهنگی و عقیده های آموخته شده را در معرض نقد بگذاریم و عادات جدید مردمانی را بیاموزیم که دنیا را از دریچه ی نگاه مردم ما نمی بینند. اینجا دیگر کسی به فکر ساختن نیست. در تفکر حاکمیت هم رفاه مردم و آینده نسل جوان جایی ندارد. ایجاد امنیت شغلی و تامین مسکن و در نهایت شادی خاطر به آرزو تبدیل شده. دیگر اینجا همه به فکر کندن و بردن هستند. شاید در غربال روزگار تنها عده ای باقی بمانند که یا تعهدشان به ماندن بیشتر است یا کاری دیگر از دستشان بر نمی آید. 

تغییر

گاهی یکی را دوست داری، با این پیش فرض که در گذر زمان هر دو نفرمان تغییر خواهیم کرد و برای ساختن یک زندگی ایده آل تلاش می کنیم. غافل از اینکه هر کس در پی ایده آل ها و فرضیات ذهنی خود است. هیچ وقت دو نفر آدم برای همدیگر تغییر نخواهند کرد. هر تغییری بر زمینه درک نیازهای شخصی استوار است و اصولا هر کس برای رسیدن به آرزوها و آمال خود تغییر می کند نه صرفا برای خاطر دیگری.

انتخاب

سیستمی را که با همه دنیا سر آشتی داشت و با برگزاری جشن های دو هزار و پانصد ساله در جهت احیای فرهنگ ایرانی حرکت میکرد گذاشتیم و سیستمی را انتخاب کردیم که سر منشا تمامی کینه توزی ها و کج فهمی ها و خرافات و دروغ و فساد است. سر منشا بی هویتی و انکار خویشتن. 

راز و نیاز

خداوندا همه را بخشیدم، چرا که بیش از گذشته نیازمند آرامشم. دستم را بگیر و راه را نشانم بده. وبلاگم را می خوانی؟

درویش و غنی بنده این خاک درند

آنان که غنی ترند محتاج ترند