سیکل معیوب

سیکل معیوب

جستن ، یافتن و آنگاه به اختیار برگزیدن
سیکل معیوب

سیکل معیوب

جستن ، یافتن و آنگاه به اختیار برگزیدن

پاسخگو

میگویند وقتی برای نماز به جماعت می ایستید از عادل بودن و واجد شرایط بودن امام جماعت باید اطمینان داشته باشید. اینکه در کنار همه خصوصیات دیگر اعم از معتقد بودن امام جماعت به اصول دین واژه عدالت آمده و در هیچ کجا اعتقاد به واژه من درآوردی و نوظهور و کفر آمیز ولی فقیه نشده است حکایت از آزاد اندیشی و مستقل بودن امامان جماعت از منابع قدرت حاکم بر جامعه است. کسانی که بتوانند در مواقع اضطراری به نفع مردم و برای رهایی آنها از ظلم و جور زمانه موضع گیری کنند. 

هیچ کس بی ایراد نیست ولی شنیدن این جمله از زبان کسی که خود را ولی فقیه می پندارد و در صدد بی آبرو کردن دیگران برای ادامه حکمرانی خود است حکایت از ترس از روشن شدن کارنامه حکمرانی اش و پی بردن مردم به ضعف های مدیریتی اش دارد. از قدیم گفته اند آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. آیا می شود کسی سی و اندی سال مدیریت جامعه را در دست داشته باشد و در جایی به عنوان یک آدم و مخلوق خداوند و هم سطح با مردم  و نه به عنوان جانشین خدا و موجودی فرا زمینی پاسخگو نباشد؟!

تکرار می کنم، عدالت شرط اول برای امام جماعت است چه برسد به مقامهای بالاتر مدیریتی و برای این منظور باید پاسخگوی مردم بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد